آمــوزا

!!! آموزشــ بعضیـــ چیــــــزا

آمــوزا

!!! آموزشــ بعضیـــ چیــــــزا

آمــوزا

کامپیوتر ، اینترنت، اخبار فناوری، نرم افزار و سخت افزار

نویسندگان
سایت های مرجع

معرفی و نقد و برسی بازی Dota 2

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۲۶ ب.ظ

شاید طراح این مود بسیار زیبا فکر این را هم نمی کرد که پروژه ی کوچک آن به محبوب ترین مود دنیا تبدیل شود.هیچ گیمری در دنیا وجود ندارد که بازی زیبای WarCraft 3 را تجربه نکرده باشد و با مود Dota آشنایی نداشته باشد،این مود توسط شخصی به نام Ice Frog ساخته شده است و برای چند سال پشت سره هم برای این مود آپدیت هایی گذاشته می شود و هم اکنون هم آپدیت هایی برای آن منتشر می شود،اما این مود مشکلات زیادی داشت از جمله گرافیک که مورد قبول بسیاری از کاربران نبود،در این میان شرکت Valve با زیرکی کامل توسط طراح Dota توانست نسخه ی دوم این بازی را به همگان معرفی کند.این کار با مخالفت هایی هم روبه رو شد که شاکی اصلی شرکت Blizzard بود،ابتدا از شرکت Valve شکایت شد اما چون خود طراح حق انتخاب داشت در این بازی سیاسی شرکت Valve برنده شد و بازی Dota 2 را به مرحله ی تولید رساند.


ادامه توضیحات و بررسی بازی در ادامه مطلب...


بالاخره این بازی ساخته شد،ابتدا به صورت Beta عرضه شد و کاربران برای بازی کردن باید Beta Key دریافت می کردند که به صورت محدود عرضه می شد اما پس از دو سال یعنی در اوایل سال 2014 بازی به طور رسمی از Beta خارج شده و به صورت رایگان برای همگان آزاد شد.شرکت Valve از راه فروش انواع جعبه ها،ست هیرو ها،کریرها و ... سود این بازی را کسب می کند و همچنین ای بازی حدودا 200 تا سرور در کل اروپا و روسیه دارد که این دو کشور از نظر پینگ به کشور ما مناسب تر هستند.

گیم پلی بازی :

در ابتدا که وارد بازی می شوید با تغییرات زیادی مواجه خواهید شد،از جمله ی این تغییرات رابط کاربری داخل بازی می باشد(HUD).در این نسخه از بازی این رابط کاربری با جزئیات بیشتر و دقیق تری طراحی شده.نقشه ی بازی همانند قبل است و هر طرف دارای سه لاین هست و تمام یونیت های نقشه هم در جای خودشان حرکت می کنند و همینطور جزئیات طبیعت نیز بسیار دقیق تر و زیبا تر شده به طوری که اگر شما بر روی طبیعت بازی دقت کنید زیبایی را احساس می کنید.



تمامی هیرو های نسخه ی قبل به این نسخه انتقال یافته اند و شکل آن ها هم به کلی تغییر کرده که شاید در نگاه اول به این هیروها آن ها را نشناسید ولی از روی اسم آن ها می توانید تشخیص دهید.در این نسخه هیرو ها دارای مکانیک های جالبی شدند و در هنگام بازی صداها و دیالوگ های جالبی از خودشان بروز می دهند که مخاطب را شاد می کند از دیگر قابلیت هایی که تغییر نکرده می توان به میزان لول داخل بازی که همان 25 است و قدرت تاور ها و همینطور لول های هیرو ها که هیچگونه تغییری نکرده اند.


سیستم خرید آیتم ها به دکمه ی Shop در سمت راست صفحه نمایش تبدیل شده و این مزیت کار خرید آیتم را بسیار سریع تر می کند و همچنین درون این سیستم یک سری آیتم های پیشنهادی برای هیروی شما قرار داده است که اگر از آن استفاده کنید بهتر است.هر زمان که شما یک آیتم کامل را خریداری می کنید با صدای بلند اسم آن آیتم را در بازی فقط برای شما می گوید و عکس آیتم را در سمت راست صفحه نمایش برای همگان نشان می دهد.در صفحه اصلی Shop تمامی آیتم های مورد نیاز ابتدای بازی را قرار داده اند و همینطور محم ترین آیتم هایی که در هنگام بازی مورد نیاز بازیکن می باشد و شما با یک کلیک می توانید سریعا ان را تهیه کنید.نحوه ی خرید آیتم های بزرگ هم آسان شده و دیگر لازم نیست که تمامی مراحل بستن یک آیتم را حفظ کنید کافیست بر روی آیتم مورد نظر کلیک کنید تا تجزیه شود و اینگونه می توانید دونه دونه یک آیتم را خریداری کنید.


کریر ها (Couriers) یکی از قابلیت های داخل بازی می باشند که در نسخه ی قبلی بازی نیز وجود داشتند،در این نسخه کریر ها به کلی تغییر کرده اند و شما می توانید برای کل تیم از یک کریر استفاده کنید و حتی می توانید شکل کریر خود را عوض کنید(البته بعضی از کریر ها فروشی هستند و یا باید با لول آپ کردن آن ها را آزاد کرد).


فیزیک بازی :

فیزیک بازی مانند نسخه ی قبلی خودش ساده است ولی با توجه به گرافیک عالی این بازی فیزیک نیز ارتقاع یافته و برخورد اجسام داخل بازی بسیار طبیعی تر شده و همچنین دیدن درگیری های بین هیروها نیز هیجان انگیز است،باگ های قدیمی نسخه ی قبلی که برای این سیستم وجود داشت به کلی رفع شده و کمتر باگی در هنگام بازی برای بازیکنان پیش خواهد آمد.

صدا گذاری و موسیقی در بازی :

بخش موسیقی بازی بسیار عالی ساخته شده است و برای هر قسمت و در هر شرایطی اعم از : درگیری،برد،باخت،مرگ،کشتن، خرید آیتم و ... یک صدای زیبا در نظر گرفته شده و هر زمان که شما در حال حرکت داخل بازی هستید یک موسیقی پخش می شود و همچنین هیروی شما با شما صحبت می کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۷
مهدیار محمودی

Dota2

دوتا2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی